Camelot Påskläger 2011!

Som ni alla vet är jag, Jessica, på ett läger i Finnåker. Tänkte skriva lite om det.

Första dagen
Jag och Andreas kom hit i onsdags runt 13.30, vilket nästan enbart var ledare samt
några konfirmander, alla andra kom hit igår.
Andreas var och planerande en hel del den dagen, kl 14.00 gick han på "första mötet",
och efter ca 2 timmar kom han till mig igen och hade fått reda på var vi skulle sova, dock
var det bara en 'kort paus' som dom hade så vi gjorde bara som så att vi tog våra saker som låg
ute i solen, till vårat rum som var i Krämaren och sen gick han tillbaka i princip.
Kl 17.00 sen ungefär, så var det middag och då åt vi pizza.

Den dagen blev rätt tråkig då han kl 18 eller något sen, gick iväg på ett nytt möte i 2-3 timmar.
Det som var roligt var väl i princip att det gick en sjukt fin, Golden retriever, lös på finnåker
(hon är otroligt lydig och ägs utav en som var där) Så jag hade iallafall något fint att fota!
Sen gick jag även upp till sjön och satt där någon timme innan jag gick tillbaka och la mig och vilade.

Andra dagen
Runt 09.30 gick vi upp och åt frukost. Alla som var här då, vilket fortfarande var mest
ledare, var så otroligt snälla och roliga att umgås med.

Efter någon timme fick jag och Andreas reda på att vi var tvugna att flytta upp
till mjölnarn där även de flesta från skogås skulle bo. Så det var bara att packa
våra saker efter en natt, och in i en bil och köra upp allt.

Det blev väldigt mycket spring fram och tillbaka mellan herrgården och alla
bostads hus och sätta upp lappar med scheman å lite sånt.

Runt 15-16 tiden började lite folk komma men inte förns runt 18.00 började
resten komma, bland annat de från skogås.

När väl alla kommit så var det ett inlednings möte i masmästaren och där fick vi reda på
lite om schemat o allt sånt sen blev det lite "rundvisning" där dom berättade lite historia om
husen samt var som fanns där just nu.

Sen blev det lite korvgrillning som kvällsfika, och innan det hade vi som vart där sen onsdags fått
middag, vilket blev chickenbits och ris.


Idag
Vaknade en stund innan 08.00 idag, men eftersom andreas skulle på möte osv. så låg jag
och sov till ca 09.00 sen kom han upp och hämtade mig och vi gick gemensamt ner och åt frukost.

Klockan 10.00 var det morgonmöte i masmästaren där vi gick igenom schemat för dagen och
lite om lajvet och även de föreläsningar som var bland annat idag.
När det var slut var vi kvar och de lekte lite lekar och jag fotade, sen lysnade vi på en
föreläsning om klädstil och frisyrer på 20-talet i princip.


Ja! Det var lite om de senaste tre dagar. Jag skriver och visar lite bilder senare ikväll.

Ha en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning, Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0